Please upgrade to the new Edge browser, or use Chrome, Firefox or Safari, before continuing. Internet Explorer will not support the best shopping experience on the ADI Digital Branch site after March 12. close button

    Under en längre tid har digitala skyltdisplayer spelat en viktig roll för företag, institutioner och kontor när det gäller att effektivt kommunicera information och bygga starkare relationer med sin publik. I själva verket har experter inom kommersiell AV märkt att användningen av digitala skyltdisplayer i daglig verksamhet kan vara det mest effektiva och kostnadseffektiva verktyget för varumärken att förmedla sitt budskap. Läs vidare för att lära dig om fyra trender inom digitala skyltdisplayer som du bör känna till för att kunna ge dina kunder de bästa råden om digitala skyltdisplaylösningar. 

    1. Interaktiva skärmar 

    Om din kund vill skapa en personlig och engagerande upplevelse med sin publik, bör du rekommendera installation av interaktiva skärmar för att uppmana kunderna till åtgärd, för en produkt eller tjänst. Interaktiva skärmar är särskilt lämpliga för företag och organisationer som behöver kommunicera eller visa innehåll och information för en bredare publik. Dessa skärmar är särskilt användbara inom utbildningssektorn, detaljhandeln, hälso- och sjukvård och på offentliga platser. 

    Det som skiljer interaktiv digital skyltning från andra skärmar är dess funktioner och möjligheter. De två huvudtyperna av interaktiva skärmar inkluderar pekskärms- och beröringsfria system. Pekskärmar används ofta i företag som vill att deras kunder ska vidta specifika åtgärder eller för grupper som behöver samarbeta och visa data. Beröringsfria system är mycket mångsidiga eftersom de kan erbjuda unika funktioner samtidigt som de eliminerar behovet av fysisk kontakt. Några funktioner som ingår i beröringsfria digitala s

    2. Digital skyltning i företagsmiljöer

    Installation av kommersiella skärmar på kontor har visat sig vara kraftfullt och användbart på flera sätt. För det första kan det förbättra den interna kommunikationen och engagemanget mellan anställda, vilket är avgörande för att upprätthålla en professionell och samarbetsvänlig miljö. För det andra är det ett utmärkt verktyg för nya medarbetare och besökare att få mer information om företaget eller navigera genom kontoret. Slutligen är digital skyltning en oslagbar resurs när teammedlemmar behöver samarbeta och visa data under möten. Även om det finns många andra sätt att använda digitala skärmar på kontor i den dagliga verksamheten, är dessa de vanligaste fördelarna som både små, medelstora företag och stora företag kan dra nytta av.  

    3. Videoväggar

    Om dina kunder vill förbättra sin övergripande interaktion och engagemang med sina kunder, bör du rekommendera att de investerar i en videovägg för att fånga sin publik med dynamiskt innehåll på en stor skärm. Videoväggar kan användas inom olika branscher, inklusive underhållning, detaljhandel, mat och dryck, utbildning och företag. De är också användarvänliga och gör det enkelt för dina kunder att anpassa sitt innehåll på det sätt de önskar. 

    Några ytterligare fördelar med videoväggar som dina kunder kan dra nytta av inkluderar:

    • Skapa ett spännande första intryck. 

    • Förbättra den övergripande kundupplevelsen. 

    • Fånga kundernas uppmärksamhet med tydliga och högupplösta bilder och videor. 

    • Visa olika typer av innehåll, inklusive digital konst, intern eller extern information, nyheter med mera. 

    4. Användning av API:er

    I takt med att företagsägare blir alltmer vana vid den digitala världen integrerar fler och fler företag API:er (Application Programming Interface) med sina digitala skyltplattformar. När API:er kombineras med digital skyltning ger det användarna anpassningsbara funktioner som bättre stödjer deras verksamhet. Det beror på att digitala skyltnings-API:er möjliggör anslutning av skärmar till befintliga databaser och programvara.

    Några exempel på hur företag kan erbjuda sina kunder en bättre upplevelse genom att använda API:er med sina digitala skyltplattformar är bl a möjligheten att schemalägga och avboka möten, checka in för evenemang eller bokade tider samt förmedla nöduppdateringar över alla digitala skyltdisplayer. Alla företag behöver inte använda API:er med sin digitala skyltning, men de områden som kommer att dra störst nytta av dem inkluderar kontor, konferenscenter, underhållningsarenor, hälso- och sjukvårdsanläggningar samt utbildningsinstitutioner.

    Några tips att ha i åtanke är:

    • Se till att avståndet mellan den digitala skyltningen och publiken varken är för långt eller för nära. 

    • Ta hänsyn till belysningen där den digitala skyltningen kommer att installeras. 

    • Bedöm betraktningsvinkeln som publiken kommer att se den digitala skyltningen från 

    • Se till att skärmstorleken är lämplig för platsen där den kommer att installeras och hur den kommer att användas. 

    • Utvärdera vilken typ av skärmdisplay (OLED, LCD, LED etc.) din kund kommer att behöva. 

    I och med att den digitala skyltningsbranschen fortsätter att växa i popularitet blir digitala skyltdisplayer effektiva verktyg för företag att visuellt kommunicera sitt budskap till sin publik. Digitala skyltlösningar är också kända för sin kostnadseffektivitet och mångsidighet, då de kan installeras inom nästan alla branscher med fokus på kunder. Som en AV-installatör bör du se till att hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna på den digitala skyltmarknaden och tänka på våra tips när du erbjuder digitala skyltlösningar till dina kunder.

    close button